Monday 21 April 2014

Atok Jerawat

Assalammu'alaikum and good day!

Sape yg tak tension bila muke naik jerawat kan?? muke aku ni agak sensitif.. die takdela banyak jerawat.. tapi sekali naik.. haaa.. amek kau!! seketul, dua yg besar tu naik.. tapi biasa sebelum / lepas period die naik.. lepas tu die okey dah.. tapi ni sejak pregnant ni.. meriah gile die naik.. mencanak-canak die naik.. kemain meriah.. macam ade pesta jerawat pulak kat muke aku ni.. tension.. aku rasa sampai dah 2,3x kot aku tukar product.. sebelum ni aku gune Sebamed Clear Face.. okey je.. muka aku tak naik jerawat.. kalo naik pon.. lepas tu hilang... takde dah anak-anak die ikot.. pastu aku tukar guna cetaphil.. macam tak okey je.. aku tukar lagi.. gune Garden of Eden.. tak jalan jugakkk!!! semua keturunan anak beranak sampai atok nenek jerawat pon naik.. stress sangat!! T_______T

Aku ni macam takde keje kan kat office (yela.. sebab dah nak resign.. hihihi) aku pon google pasal acne during pregnancy.. aku cam pelik la.. org lain (yg aku kenal dan blogger2) pregnant.. cun melecunss je.. takde pon naik jerawat.. nak kata aku tak jaga muka.. hoihhh.. memang tak laa.. aku sangat taksub menjaga muka.. risau.. ade jerawat je aku dah menggelupur.. sanggup berhabisan cuba macam-macam product.. janji muka aku bebas cela.. sampai aku boleh kene sesak nafas sebab risau muka aku ade jerawat tak hilang-hilang.. ko rase ape???? T__________T

Aku baca kat instagram Yuyu.. die banyak makan buah.. aku pon banyak makan buah dan makan sayur-sayuran.. minum air bergelen-gelen.. tapi makin meriah atok jerawat naik.. sedihhh.. vitamin C yg aku selalu consume pon tak jalan dahhh.. stress wehh.. bile seketol hilang.. esok pagi ko bangun.. ehhhh... 2 ketol naik.. padahal sebelum tido aku cuci muka, pakai serum bagai.. huwaaaa!! T____T 

Semua ni sebab higher level of hormones androgens menyebabkan jerawat naik.. huhuhu.. yg paling menakotkan.. it may last the entire pregnancy.. sobssss! harap-harap tak kekal lama la.. sedihhh... T______T

Sape-sape ade solution.. tolong bagi tips sket.. sakit kot jerawat naik kat muke.. kat dahi setepek.. nak sujud pon menangis haaa... camno tu??? 




makhluk suke membebel yg berjerawat,


No comments:

Post a Comment

What's New!