Tuesday 15 April 2014

Part 2: Keep Active, Keep Healthy!

Assalammu'alaikum and good day!

Okey.. sambung balik pasal ni.. sekarang ni macam dah melayang kepala kalo mengadap PC / Laptop lama-lama.. aku biasa dengar org cakap.. "Dah kahwin takde masa nak exercise.. ko berlari kejar anak tu la exercise ko.." hahaha.. ye.. tapi tak fit la kite camtuuu.. so, aku ni dulu masa bujang-bujang lagho dulu.. aku nak badan aku macam Ciara.. kenal Ciara? korang google la ye.. nak tepek gambo kat sini macam tak sopan.. haha.. body die cun wehhh.. terkesima kejap tengok.. T___T

So, aku pon ape lagi.. aku follow Instagram yg ade Fitness, inspiring people (fitness), follow blog Kevin Zahri.. macam-macam lagi laa.. pastu aku pon download apps dekat handphone.. macam kat previous entry aku cakap aku buat home gym je kannn.. so, aku download mane yg berkaitan laa..korang carik la kat appstore.. berlambak.. pilih je mane korang nak.. hehehe.. senang.. free.. rajin dengan tak je korang nak exercise.. :P

then, masa aku tengok blog Kevin Zahri.. ade pulak workout yg selama ni aku working out kat rumah.. sama je.. see, ko muslimah pon bolehhh je bersenam ok.. jangan sempitkan fikiran sangat.. cuma, kalo nak workout tu.. tempat yg tak ada laki laa.. bukan ape.. utk keselamatan korang jugakk.. workout kat rumah.. insyaAllah selamat.. laki kite je tengok kite tonggang tonggek berusaha nak kuruskan perot.. hahaha..


yg ni antara yg aku buat kat rumah.. korang pon patut try.. nak nak buat ibu-ibu yg lepas bersalin.. ade perot berlebihan.. kadang-kadang ade yg risau kann.. aku macam kagum tengok mak mentua aku.. die slim je.. anak 7 orang.. tak termasok yg gugur tu.. tapi die tak bersenam pon die kate.. mungkin ade petua lain kot.. kene mintak petua la jugak ni.. hahaha.. 




okey.. aku bagi contoh senaman perot.. aku amek dekat blog Kevin Zahri.. boleh la korang cuba jugak..  nanti kalo rajin tunjuk yg senaman part lain pulak.. :P untuk suami dapat pahala insyaAllah.. :D


selamat mencuba!

p/s: sekarang ni kene carik senaman yg sesuai utk keadaan aku sekarang.. tak boleh nak lasak-lasak sangat.. T______T


makhluk suka membebel,






No comments:

Post a Comment

What's New!