Wednesday 7 May 2014

Eh.. Darah Apa Ni?

Assalammu'alaikum and good day!

Semalam dan hari ni adalah hari yg agak menyedihkan + merisaukan + memoodykan aku.. sobssss.. sebab ape? sebab malam tadi, lepas aku balik dari rumah akak aku kat Segambut, aku balik rumah aku kat Damansara Damai.. tapi bukan tu yg menyedihkan aku.. yg menyedihkan aku.. semalam aku bleeding.. T_____T

Kejadian adalah sebelum maghrib.. aku macam dapat rasa ade something keluar dari miss V.. aku macam dah risau dah.. sebelum ni ade jugak perasaan camtu.. tapi takde ape pon.. lepas tu aku macam tak sedap hati.. aku siap2 nak mandi.. tengok2 ade spot bleeding.. tapi bukan darah merah tu.. yg cokelat2 je.. tapi aku risau la.. sebab aku tak pergi checkups or scan lagi.. tahap risau aku, aku pergi tanya dekat sahabat2 aku..

Berikut adalah respon2 sahabat2 aku..

A: discharge kottttt... (akak ni tak kawen lagi, so takde experience..)

B: Iz letih kotttt.. rehat ok.. (aku takleh nak rehat sebab panic gile)

C: Pregnant luar rahim kot.. (yg ni memang tak pernah bagi ayat menyenangkan hati aku.. asal tanye mesti cakap, anak mati dalam perut la.. gugur la.. stress aku.. T___T )


So, lepas solat aku teros pergi klinik berdekatan.. aku pergi klinik Dr Normah dekat Damansara Damai.. masa aku datang tu.. takde orang.. after 10 minutes, baru doctor attend aku.. aku bagi tau la condition aku.. tak pernah scan semua.. doc pon scan perot aku.. masa scan tu die kate dah nampak dah jantung baby.. die tunjuk.. tapi aku tak tau die tunjuk kat mane.. hahaha.. ape pon.. lega sebab baby aku berada di kedudukan yg betul.. alhamdulillah.. :'D

Lepas tu aku bagi tau doc, aku selalu rasa cramp sebelah kiri.. tak selesa perot.. doc cakap maybe sebab angin.. doc pesan dekat aku.. kalo continuously bleeding, datang balik.. risau miscarriage ke ape.. die cakap, bleeding during pregnancy ni normal.. especially, kalo kaler cokelat2.. but don't take for granted.. itu juga adalah tanda2 rahim tak kuat, anak gugur etc.. Allah! naudzubillahi minzalik.. harap2 baby aku sehat.. T____T

Lepas tu, doc bagi next appointment lagi 2 minggu utk tengok baby aku membesar tak.. kalo sama je bentuk nye.. means, baby dah "takde".. T__________T  nak nanges masa doc bagi tau camtu.. sobssss... T____T
Doc bagi ubat angin, sakit perut dengan kuatkan rahim.. risau juga ni.. perot aku rasa tak sedap.. aku jalan pon slow je.. sebab risau ape2 jadik.. :'(

Semalam tengok gambo scan, alahaiii.. comel sangat... even aku taknampak ape.. hahaha.. tapi, rasa macam.. "ni baby aku.. jage diri baik2 okey baby.." T___T

Doakan la aku dan kandungan aku selamat dan membesar dengan sehat nye.. tahap kerisauan adalah berada di skala 8.5/10.. T____________T


p/s: ade jugak sahabat yg bleeding.. die kate normal.. tp kalo sampai berhari2 better pergi jumpe doc teros.. hmmm.. :(


4 comments:

  1. jgn risau..doc dah nampak jantung ...insyaallah ada rezeki..... rehat byk2 ...jgn byk gerak...mkn ubat kuatkan rahim tu...kite doakan semoga baby n mommy sihat2 la hendaknya...amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa doc tunjuk jantung tu.. da lega dah.. even tak tau mane satu jantung.. hahah.. insyaAllah.. harap2 sehat smpai akhirnye amiiinn.. tenkiu misz sheyla.. :)

      Delete
  2. kak.. jaga kesihatan tu.. haihhh... take care. (:

    ReplyDelete

What's New!