Tuesday 8 April 2014

Habit Buruk

Assalammu'alaikum...

Aku rasa setiap org ade habit buruk masing-masing.. jangan la kate takde habit buruk.. semua baikk saje.. hamboiii.. kemahennn ko takde ye? antara habit buruk itu mengganggu hidup org lain dengan tak je.. tapi aku bukan nak cerita habit buruk yg aku ada.. tapi yg dekat org lain.. 

Ade sorang makhluk Allah ni.. aku tak tau nape dengan die.. die ade habit buruk (aku rasa buruk.. tak tau la dekat org lain itu normal ke ape).. die ni selalu kalo kumpul ramai-ramai ke.. meeting ke.. die akan dok rapat-rapat dengan org lain.. sampai ko rasa die dah tahap pijak kaki ko.. tapi muke die selamba je.. padahal kite dah banyak kali buat cubaan nak alih kaki kita.. ceritanya camni....


**********

KES PERTAMA

Masa tu aku ade gathering dekat pantry office.. semua team under boss aku berkumpul laa.. yg die ni.. (biar aku gelar nama die N) memang tak bape suke meeting-meeting ni.. ade je mulut die komplen.. aku malas nk layan.. die dok ngomel-ngomel.. aku buat bodo jela.. pastu bila dah ramai-ramai kumpul tu.. aku rasa macam ade org dok push-push aku.. pastu rasa macam kene cubit.. ko rasa ape?? aku toleh belakang.. aku nampak die ni dok buat camtu tanpa rasa bersalah.. aku pon ke depan sikit.. sebab aku assume.. "ooo.. die rasa sempit kot kat belakang.." padahal punya la luas pantry tu.. boleh je die pergi side lain.. bila aku berganjak, makin rapat pulak die dengan aku.. aku tension.. aku blah dari tempat tu.. lega!!

KES KEDUA

Ade gathering lagi (oo,, baru aku ingat.. kitorang setiap pagi ade Public Speaking (PS).. macam sekolah-sekolah kan?) hahaha.. kitorang semua pergi laa kat pantry lagi.. masa aku tengah tengok team members lain buat PS.. aku tengah syok-syok.. tetibe ade org pijak kaki aku..! ouchhh!! sangat wehh.. sekali aku tengok.. si N ni.. arghhhh!! pastu aku cakap.. "N, N pijak kaki Iz ni.." pastu die dengan muka tak bersalah.. die angkat kaki die.. lepas tu die buat tak tauuu je.. no apology coming from her mouth.. aku sabo je... takpe-takpe.. aku ke depan sikit.. kang die pijak aku lagi kangg.. 

KES KETIGA

PS berjalan seperti biasa.. I learned the lesson.. "Do Not Stand Beside N." aku dok la diri dengan orang lain.. pastu aku tengok N ni buat benda yg sama dengan org lain.. die dok push-push orang dan cubit org yg dekat dengan die.. eh.. eh ehhhhh.. suke-suke die je.. ko ni dah kenape?? ade habit ape yg suke menyakitkan org? org tu pon muke dah tak selesa dah aku tengok.. pastu org tu blah dr tempat kejadian.. hahaha.. seriously, i think she have anxiety disorder... sebab die macam tak suke berkumpul dengan org ramai.. haihhhh~


**********

Kesimpulannya, aku rasa kene alert kot kalo kite ade habit buruk yg mengganggu org lain.. elok-elok org takde masalah dengan kite, jadik bermasalah sebab ade benda yg kite buat menyebabkan org rasa kurang senang.. even org dah bagi tau habit buruk kite tu pon.. don't take for granted.. kalo kite rasa benda tu biasa.. org lain TAK BIASA.. okey? sama-sama la kite observe diri sendiri kot-kot ade habit buruk yg tak cool langsung.. T____T





p/s: habit buruk aku pon agak mengganggu org sekeliling aku jugak.. walaupun ianya normal.. :P



makhluk suke membebel,



No comments:

Post a Comment

What's New!