Sunday 6 April 2014

Perihal Baju-bajan

Assalammu'alaikum.. 

Aku ni dari duluuuuuu memang tak suke perkerjaan yg melibatkan baju-bajan ni (kata ganda bagi baju yg banyak.. pfftt!) sebelum kawen.. benda yg paling aku nak elak adalah melipat baju dan iron baju.. haduhhh!! benda tu bosan kot.. sebab ko kene dok mengadap baju-bajan tersebut dalam masa yg lama.. kalo baju 2,3 helai aku takde hal nak lipat (tak jugak.. kadang-kadang makin sikit baju.. agak-agak malas.. aku campak je dalam laundry bag) :P tapi bila libatkan bab baju??? arggghhh!! stress tahap boleh menangis!

Bila aku dah nak dekat kawen.. aku start la merajinkan diri utk melipat kain.. pastu dah okey dah rasanye.. bila ade baju.. cepat-cepat aku lipat utk elakkan rasa nak muntah tengok baju berlonggok.. tapi bila ko dah penat.. apekah ko akan kuat semangat jugak utk melipat longgokan baju tersebut??? jawapan aku adalah TIDAK!! kalo aku lipat jugak.. konfem aku menangis.. YE.. menangis.. sebab aku muak, meluat, nak muntah dan macam-macam perasaan lagi.. dan ending die akan macam ni...



Memang setengah jalan jela... aku longgok je kat tepi tilam.. tu bila aku sorang-sorang.. tapi bila dah kawen ni.. takkan aku nak longgok tepi tilam kan? tak laaa.. aku longgok tepi katil.. hahaha.. esok-esok aku lipat la.. tapi aku takkan biarkan lama-lama.. kalo aku dok sorang.. memang seminggu dua aku biarkan baju tak berlipat.. hehehe... :P

So, kalo bab iron baju pulakk.. aku memang takkan rajin nak iron baju utk seminggu.. walaupun lagi jimat letrik kan? tapi aku memang takkan rajin.. aku akan iron hari-hari.. sebelum tido aku akan iron.. kalo aku malas nak iron, aku akan pakai baju yg tak payah iron.. haha. setiap orang perlu ade at least 5 helai baju takyah iron kot.. :P

Incik husband kan cikgu.. so, baju kemeja memang akan jadik baju wajib utk di iron.. ALHAMDULILLAH.. die cakap, tahun ni banyak PJ.. so, baju kemeja tak banyak pakai.. 2,3 helai je.. phewww!! lega acikkk!! hahaha.. (pemalas sungguh aku nak iron :P ) ade sorang sahabat aku ni.. die cakap.. suami die jenis.. kalo nak lipat baju, semua baju WAJIB kene iron.. aku rase termasok yg dalam-dalam sekali kot kene iron?? hahaha.. lega aku wehh.. incik husband tak macam tu.. kalo tak mesti aku tension, serabut, gelisah dan panic attack.. :P.. seriously, macam mane boleh iron baju tanpa rasa muak?? camne nk buat aktiviti tu jadik menghiburkan? i have no idea.. and never care.. :P


ini adalah aku bila nak iron baju.. muke tak pernah ikhlas.. :P

Buat suri-suri rumah, kalo ade tips berguna boleh share kot.. mungkin korang pernah jadik macam aku ke? sekarang sangattt enjoy bila melibatkan perihal baju-bajan.. :P


makhluk suke membebel,






2 comments:

  1. Kenapa suami tak boleh gosok baju ssendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. suami sy kebanyakan baju die tak payah gosok.. kalo perlu gosok je baru die minta.. org laki.. bukan die rajin nk gosok sendiri... mata kita la tgk tak sedap die pkai baju kedut2.. hehe

      Delete

What's New!