Thursday 3 April 2014

Perkara Besar yg Dianggap Kecik

Assalammu'alaikum...

Rasa macam tak lama lagi je nak berhijrah ni.. perasaan? macam-macam.. susah nak cakap.. tapi boleh taip kot.. (hahahaha) aku rasa excited sebab nak duduk dekat dengan incik husband.. rasa nervous sebab kene belajar nak adapt new environment kat sane nanti.. tapi satu perasaan yg aku rasa memang tengah menjalar kat jiwa ni walaupun suami yg utama kat hati, tapi ade juga org lain kat hati aku ni.. (what the ajkhfawhr!!) YE... memang ade org lain.. iaitu family dan sahabat-sahabat aku.. seriously, kalo nak cerita decission aku utk ikot incik husband ni 88.95% otak aku hanya fikir diri aku dan incik husband je.. yg lain-lain aku tolak tepi.. aku rase small matter.. 

Ape yg lain-lain tu? selepas menggunakan calculator, jumlah hasil tolakan 100 - 88.95 = 11.05 (aku ni lembab math.. maafkan aku ye.. :P ) 11.05% adalah kerjaya, study, family dan sahabat.. nampak macam aku tak pentingkan yg lain-lain tu kan? masa aku decide nak follow incik husband, memang aku banyak fikir pasal kami.. susah woo duduk jauh ni.. having a long distance relationship is not easy as you think.. kalo la ade orang cakap.. ekelehhh.. ramai je kot yg long distance.. dorang okeyyy je??? cuba la teka bape kali kitorang boleh ketemu??? kami tunggu cuti sekolah baru boleh jumpa.. kalo cuti sekolah bulan 12 syok laa.. sebab sebulan.. tapi kalo seminggu je?? susah laa jugak long distance relationship ni.. eh.. aku bukan nak cerita pasal long distance ni.. more on that later..

bila aku decide utk resign, ikot incik husband.. aku bagi tahu kat sahabat-sahabat yg rapat dengan aku.. (actually, ade jugak aku buat announcement bajet people care kannnn?? :P ) pastu ade la beberapa sahabat aku mcm sedih (yeke niii?? hahaha) aku nak pindah.. bcoz we're talking about East Malaysia.. Borneo babeh.. kalo setakat semenanjung mungkin tak ralat sangat kot.. nak jumpe bila-bila pon boleh insyaAllah.. naik kereta, boleh dah sampai.. ni nak pergi Borneo.. naik kapal terbang.. duit tiket flight yg pergi balik kalo ade promotion dapat la RM100++ return.. kot ade jalan darat laa.. aku rase semua tak sanggup kot.. mau 3,4 hari journey korang.. hahaha.. 

bila aku memikirkan 11.05% tu.. family aku.. especially, mak aku.. die risau.. die takot aku susah nk dapat kerja kat sane.. ayah dengan adik-beradik yg lain semua okey aku nak ikot incik husband.. sebab dorang tau camne bosannye bila jauh dengan suami.. hehe.. actually, aku ada plan aku sendiri bila kat sane.. taknak keje bawah org.. nak kerja sendiri.. bisnes.. InsyaAllah.. :) tapi aku yakinkan die tentang rezeki yg kita akan dapat bila kita fikir redha Allah dan yakin dengan apa yg Allah akan bg nanti.. aku yakin.. niat aku utk ikot husband adalah terbaik sebab aku nak jadik isteri yg ada dalam apa jua keadaan suami aku.. lagipon, tempat seorang ( atau dua, tiga dan empat) isteri adalah di sisi suami kan? insyaAllah niat aku tu dipermudahkan.. :)

ade sorang lagi takde sebenarnye.. hehe


Teringat kata-kata dari Ustaz Pahrol Mohd Joui..

"Benarlah kata hukama, perkahwinan boleh dimulakan oleh sebuah cinta, tetapi hanya disempurnakan oleh satu tanggung jawab.
Apa maksud tanggung jawab? Ia adalah satu beban, tugasan atau amanah yang mesti kita “tanggung” di dunia, “disoal” di akhirat dan mesti kita jawab di hadapan Allah SWT kelak. Sekalipun badai ujian rumah tangga ada kala begitu dahsyat, tetapi kita akan teruskan juga demi satu tanggung-jawab. Kita sedar bahawa menjadi seorang suami mahupun seorang isteri bukan hanya untuk menikmati keseronokan dan kemanisan yang diingini oleh fitrah setiap manusia tetapi yang lebih penting berkahwin itu adalah perintah dan amanah daripada Allah."

We're trying our best.. InsyaAllah.. :'D


kalo nak cerita bab sahabat ni.. macam-macam memori yg aku tak boleh nak lupa.. tengok gambo-gambo yg aku ade.. Allah.. rasa macam.. "dapat ke tak la aku nanti sahabat-sahabat macam ni kat sane..?" tapi sahabat yg baik, jauh mana pon kita pergi, die tetap dekat dengan kita insyaAllah.. :')

nanti la aku cerita sape sahabat-sahabat yg banyak ade dengan aku masa susah dan senang.. :'D

"Best friends forever are like diamonds.. PRECIOUS and RARE.. false friends are like leaves, found everywhere.. :D"


haaa.. agak-agak mane satu aku? hahaha~


makhluk suke membebel,








No comments:

Post a Comment

What's New!