Wednesday 2 April 2014

Selamat Hari Raya

Assalammu'alaikum..

Apelak awal benooo wish selamat hari raya kan? Hahaha.. bukan nak cerita pasal hari raya sangat pon.. kan aku ni bakal berhijrah ke Sarawak kan? So, incik husband awal-awal dah book tiket raya nak balik semenanjung.. die kate, tiket raya mahal.. die suruh aku balik dulu semenanjung 3-4 hari sebelum raya.. huwaaaa!! sedih hati ni tak balik sesama.. sobsss.. tapi taat punya pasal (pfffttt.!!) aku pon cakap ok je sebab die yg nak payung tiket aku kan... kalo aku nak demand2 wajiblah aku yg kene payung sendiri.. so, dengan rela terpaksanya aku setuju je.. 

setelah perbincangan yg tak berapa nak bincang sebab die yg tanggung segala kos (hehehe).. aku pon dijadualkan balik semenanjung pada Rabu (23/7/2014) dan balik semula ke Miri pada Rabu (6/8/2014).. Ye.. pergi dan balik kami tak sama.. sebab incik husband cakap tiket mahal raya.. die je balik sehari sebelum raya dan pulang ke Miri selesai cuti sekolah.. hmmm.. sedih.. sobsss~ :(

Bukanlah aku ni menggedik nak naik sama-sama ke ape.. tapi kan tu nak dekat raya kann.. risau la jugak mikir suami aku nak sahur dengan berbuka makan ala kadar je.. takdela selama ni makan kambing sekor atas meja pon.. cuma, kalo aku ade.. mungkin ade la lauk2 best ke kannn.. kofkofkof..!! :P kalo die sorang dah sah die makan megi ke.. goreng telor ke.. kalo sahur konfem die bedal air sejuk dengan kurma pastu berdengkur balik punye.. haihhh.. tu la yg aku dok pikir.. tapi die kate.. "takpe.. abg masak sendiri je.." hahaha.. macam rajin je kann suami den tu.. :P

hehe.. tepek gambo kurus sket.. :P


Cakap pasal raya, tak sure tahun ni raya rumah sape dulu.. hehe.. aku tak kesah pon mane2.. janji balik raya.. dapat makan best2.. :D

Tak kisah lah sape balik dulu.. harap2 selamat je pergi dan balik kami.. insyaAllah.. :)


makhluk suke membebel,


No comments:

Post a Comment

What's New!