Tuesday 1 April 2014

Who Am I?





Assalammu'alaikum.. 

I don't know how to get started.. actually, i'm not really new in blogging, tapi sebabkan aku ni rajin nooo tukar-tukar blog.. dah ada, aku deactivate..pastu tukar baru.. lama-lama jadik macam bosan jugak la kann.. aku bukan la well-known sgt pon.. bukan la selebriti sangat orang nak kenal, tapi aku suke menulis.. yes! that is one of my passion.. sebab tu aku suke type panjang-panjang kat Facebook.. ade la kawan-kawan tanye.. "Iz, ko takde blog ke? ko ni type panjang-panjang kat facebook tak rajin aku nak baca.." Eh.. kejap! adakah aku sudah memperkenalkan diriku? wahahahaha.. tetiba sungguh aku bercerita kan.. padahal tak cerita pasal aku pon.. hewhewhew (gediknye gelak ngkoo) :P

okey.. long story short.. nama aku.. elok la korang panggil aku " IZ ".. kawan-kawan aku ramai kenal aku dengan nama Iz Squidwood.. YE.. nama itu sungguh tak matang kan? tapi aku dah guna lama dah nama tu.. padahal IZ tu kira nama komersial aku laa.. (kelasss sangat ade nama komersial) padahal kalo dekat kampung halaman tu.. org panggil aku Faizah.. jiran sebelah panggil nama Ijah.. kengkawan kelas panggil Paijah.. dan macam-macam version nama aku.. hehehe.. call me whatever you want as long as it brings a good meaning right? Iz bermakna "kekuatan".. Faizah bermakna "Berjaya".. so, tanpa kekuatan kita takkan berjaya.. :)

I'm married, no kids (YET) but i really want to.. and my hubby as well.. (InsyaAllah).. for the time being, i am part-time housewife.. i'm just moved to Miri, Sarawak ikot husband yg kerja sebagai lilin a.k.a cikgu.. kenapa aku panggil lilin? sebab masa sekolah dulu bila lagu pasal cikgu.. mesti lagu tu cakap.. guru ini seperti lilin.. hehehe.. motif sangat aku ni.. :P

aku ni suke masak.. aku suke trying out simple dishes.. yg senang-senang la.. tak nyusahkan kepala hotak aku nak pikir carik barang.. yg boleh beli barang on the spot atau boleh jumpa teros kat dapur aku lagi aku suke.. kalo aku nak try resepi yg hebat-hebat.. aku akan plan awal.. plan dalam sebulan awal macam tu.. (LOL!) sebab semangat tu die kene pupuk awal-awal baru die seronok nak buat.. hahaha..

aku suke benda-benda lasak.. tapi sekarang kene limited sebab sejak dah makin tua ni.. badan aku macam tak boleh nak lasak-lasak sangat.. dan family members aku selalu joke around pasal aku selalu pengsan.. husband aku je tak.. sobsss.. tenkiu dear.. (lap hingus kat bahu org sebelah)..

ohhh ye tak ye.. aku ni niqabis.. don't judge me dear.. do not judge me by my appearance.. if you do, you will miss entirely who i am.. :)... i'm just human being.. i love to laugh out loud.. i love lepak-lepak-macam-takde-keje-nak-buat.. i love shopping.. and i shop a lot!! sampai my hubby pening sebab tiap bulan pon aku nak shopping regular thing!! handbag and kasut tu macam wajib aku nak beli tiap bulan kate die.. :P

okey.. tu je kot pasal aku pon.. ni blog campur-campur.. takde fokus ape-ape sangat pon.. nak isi masa terluang sementara aku banyakkk masa sebagai part-time housewife.. :)

aku ni rajin nak update rasanye.. tapi tengok mood la eh? hahaha.. okbai! later!!


p/s: masa aku type post ni.. aku masih bekerja.. dan aku tak resign lagi.. aku ada masa lebih kurang 2 bulan lebih utk resign.. hehe.. dan tak pindah ke Sarawak pon lagi.. i'm just being excited and discover a new hobby (i guess).. :D

**kalo tak suke, boleh je follow diam-diam.. kehkehkeh.. :D

ni lah aku.. bajet bz la tu? padahal time ni aku sakit perot nak terbayyy... (u know what i mean) :P



makhluk suke membebel,




No comments:

Post a Comment

What's New!