Thursday 1 May 2014

Pesta Buku PWTC

Asslammu'alaikum and good day!

Selamat hari pekerja kepada semua.. tak kesah la kerja kat rumah ke, kerja kat office ke kat mane-mana jela.. Hari ni aku cuti.. Alhamdulillah.. So, plan aku dengan Kak Nurrin adalah untuk mentawaf PWTC sebab ade book fair kann?? aku memang nak pergi pon.. last weekend tak dapat pergi.. plan nye memang nak pergi last week.. tapi aku banyak hal pulak.. hari Sabtu dengan nak pergi servis kereta, nak pergi wedding kat Mantin dengan nak balik PD lagi.. arghhhh!! serabut-serabut aku cakap dengan Kak Nurrin, kite pergi on Labour's Day je.. 



Masa pergi tadi, aku macam terdetik dah.. confirm ramai org ni.. semua org cuti kan? pastu org swasta dah dapat gaji.. Kak Nurrin dah pergi dah masa Ahad lepas.. die cakap, tak ramai.. sekali pergi... hamekkk... ramai gile orang.. nak parking dekat PWTC memang tak dapat.. last-last kitorang parking depan PWTC tu.. entah ape ke nama ntah.. hahaha.. Alhamdulillah.. 20 minit pusing.. dapat parking betol-betol depan pintu tangga.. senang nak seberang ke PWTC.. 

Lesson learned, Kak Nurrin dah pesan dekat aku, suruh bawak troli sebab mesti beli buku banyak punya.. aku pon ape lagi.. merembat troli pasar akak aku la.. hahaha.. masa kat PWTC tu, aku rasa aku sorang je bawak troli.. ke ade org lain bawak tapi aku tak perasan.. lantak la.. banyak kali jugak la aku terlanggar kaki orang.. ade yg nak tersungkur pon ade.. maafkan aku la ye sape-sape yg aku langgar tadi.. huhuhu... ramai sangat orang.. 

Start pergi dari lepas Zohor.. memang sangat ramai org.. dah start pukul 4 tu aku tengok org dah kurang.. aku sampai boleh terjumpa dengan kak Long aku dengan family die.. pastu aku ade jumpe junior aku masa kat Uitm Puncak Perdana.. (tapi aku rasa die tak kenal aku kot sebab aku pakai niqab kan?).. aku tak tegur la.. sebab die laki.. pastu jumpa geng group whatsapp pulak.. hahaha.. dah nampak la kekurangan org kat situ.. hehehe

Kak Nurrin memang borong buku banyak gileeee...!! aku rasa ade die habis dalam RM400++ kot.. die banyak beli kitab-kitab.. aku memang dah target dah... nak beli buku Ustaz Pahrol je.. dengan buku masak.. aku withdraw duit pon RM50 je.. hahahaha.. pastu sebenarnye aku habis belanja ade la dalam RM100 kot termasok buat membership card dekat Telaga Biru.. hehehe

Sape-sape yg dok dekat dengan KL tu.. boleh la pergi.. aku tadi tak larat sangat nak berjalan.. sakit kaki.. hahaha.. 

Ni jela mampu nak beli haaa.. berjaya jugak dapat buku Ustaz Pahrol.. :D

yg ni aku tak sabo jugak nak try.. hahaha.. bunyik-bunyik perot aku haaa.. :P


Okey.. Ni saje yg nak cerita.. Pesta Buku ni last 4 mei ni.. biasa last day dorang buat sale gile kentang punye.. kot ade kesempatan korang pergi la okey? :D

p/s: tadi jumpe Ustaz Dr Zulkifli hihihi.. best je.. nak amek gambo kak Nurrin malu.. aku lagi la.. hahaha.. :P







2 comments:

  1. gwa terjumpa ust iqbal..lagi best..hihihi..bwk troli..tapi buku tk mcm memenuhi troli je?? =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah.. nabiel.. troli penuh dgn buku kak Nurrin je.. :P

      Delete

What's New!