Thursday 12 June 2014

Time Flies

Assalammu'alaikum and good day!

Vahhh!! vahh!! vahh!! lama nye tak update blog.. T___T rinduuu nak bukak blog.. tapi bila incik husband ade, jadik cam segan sket la nak bukak blog.. die pon tak tau aku ade blog.. hihihi... cepat betol masa be

rlalu sekarang ni.. sekarang dengan musim panas nye... Allah! memang terasa bahangnye.. sampai nak tido, 3 kipas pasang sebab panas yg membahang.. nak2 aku ni pregnant... lagi la terasa panasnya tu kannn... T_____T boleh kata, hampir setiap malam aku mandi pukul 11 - 12 malam.. incik husband bising dah.. kata tak elok.. tapi badan aku ni panas.. peluh mencurah2 macam air terjun dah.. nak tido pon tak selesa haa... 

Bila incik husband ade ni, baby kurang meragam sikit.. masa die takde.. asyik sakit perot je aku.. sobsss! oh ye! aku dah bukak buku pink dah.. Alhamdulillah.. heheh.. dah scan baby semua.. sehat dan aktif.. berpusing2 dia masa doc nak scan.. sampai aku bisik dalam hati.. "dok diam2 ni..ibu nak tengok.." baru die behave.. hehehe.. 


ni la rupa baby aku.. masa ni baru masok 11 weeks.. tp masa scan, 10 weeks plus

rasa macam tak caye je.. time ni.. doc tunjuk jantung die.. aku macam biasa la.. blur lagi.. hahaha.. incik husband tengok sekali masa tu.. die muke excited.. mesti die rasa macam tak percaya nak ade anak dah.. hehe.. pastu masa lepas checkup semua.. aku tanye incik husband.. "abg, cyg tak nampak jantung baby tadi pon? yg mana satu?" incik husband jawab.. "ade laa tadi.. doc tunjuk tadi.. bip.. bip.. bip.. die berdenyut.." hehe.. doc cakap, anak aku aktif.. bila aku bagi tau dekat mak, akak2 aku dengan kawan2 aku.. semua cakap benda sama.. "aktif cam ko laa.." hahahaha.. 

Rasa macam tak percaya je.. dah 3 bulan dah aku bawak baby dalam perut ni.. berat badan tak naik.. hb aku low sket.. 10.9.. T___T sekarang ni kalo makan, kejap je rasa nak muntah.. lepas makan kene dok relax kejap.. takleh teros bangun.. kalo tak konfem terkeluar balik isi perot aku.. hehehe..

Apa2 pon, harapan aku sama macam ibu2 dan bakal2 ibu yg lain.. nak anak yg sihat, sempurna, cerdik, berakal, berilmu serta beramal soleh.. baik akhlaknya dan baik suaranya supaya boleh membaca kalamullah dan hadith serta menuturkan perkataan yg baik2 saja.. insyaAllah.. Allahumma Amiiinn.. :')

Okey, tu je nak cerita.. rindu nak update blog.. nanti ade masa update lagi.. insyaAllah.. tata! :D

p/s: tiket balik Sarawak, lewat 4 hari dari incik husband.. gara2 leka tak beli tiket.. tiket jadik mahal nak meninggal.. T________T

1 comment:

  1. salam ukhwah Iz, selamat menjalani masa2 indah kehamilan..singgah dan follow di G+..

    ReplyDelete

What's New!