Monday 28 March 2016

Introduction after Long Break!

Assalammu'alaikum and good day!

Seriously? Dah bape tahun aku tak bukak blog sendiri??? hahahaha... lamo gile wehh!! from previous post aku tengah pregnant 4 bulan sebab masa raya kann.. now, anak aku dah 1 tahun lebih dah.. hihihi.. okeyla.. i guess i have to start over la kot kan? buat summary jela dalam 2,3 perenggan.. rasa macam nak aktif blogging balik.. bila baca old posts rasa macam... bagus jugak blog ni eh.. macam loglife kite yg kite mungkin tak ingat... tapi bila dah masok dalam blog/diary kite boleh recall balik..

macam aku tak suke laa nak simpan ke tulis diary sebab possibilities utk org baca or membahan aku kelak (especially among family members la kannnn dan suami aku) tu tinggi.. hahaha.. kalo blog ni.. kurenggg sket.. kite just share benda2 yg kite nak share jela.. ok la.. in short nak cerita la life aku dekat Miri, Sarawak ni.. 

tup tup.. dah nak masuk tahun ke2 aku pindah sini.. means, aku dah 2 tahun jugak jadik full time housewife.. dok rumah je uolls.. jaga anak, uruskan rumahtangga.. in short, aku sedang belajar jadik multi-tasks woman.. dok rumah belajo masak macam2.. aku ni suke dok dapur.. suke masak.. suke makan.. so, macam2 jenis la aku try belajo.. kalo kat FB ade group Masak Ape Hari Ni.. haaa.. aku join dah group tu.. kalo ade je lauk ke kuih ke yg viral mesti kemain laju org test.. termasok aku la tu.. :P syok bila kite tau masak ni.. pastu bila cuba jadik plak.. lagi ko berkobar-kobar nak try macam2 lagi.. alhamdulillah suami aku jenis tak memilih makan.. bila aku try ape2 biasanya die memang akan makan la.. kalo tak kene tekak die, die try sket je.. pastu selebihnya aku la yg perabiskan.. :P salah satu sebab aku nak aktif blog balik sebab nak share la resepi (kottt la ade yg mencarik ke kannnn.. hihi)

hmm.. ape lagi eh nak cerita?? oh ye! aku dah ade anak.. tadi kan da mention kat atas.. hahaha.. anak aku umur dah 1tahun 3bulan dah.. kejap je beso budak tu.. nama anak? Ahmad Talhah Ubaidullah.. :) ambik nama sempena 10 sahabat Rasulullah yg dijamin syurga.. semoga akhlak anak aku juga seperti sahabat nabi insyaAllah, allahumma amiiinn.. :'D anak aku ni lahir hujung tahun sangat2.. 30/12/2014.. dah la overdue.. pastu susah wooo nk lahir kan die sebab die besar.. berat die masa lahir 3.8kg! doc yg scan kemain lg cakap anak aku dalam 3kg je.. paling berat pon 3.3kg katanya.. masa kat dlm labor room.. masa nak push tu kemain susah.. doc yg in charge tu siap marah (takdela marah die mcm urge aku) cakap "faizah, awak kuat sket push nye.. baby awak bukan besar pon.." nak putus nyawa aku push Talhah.. huhuhu.. nak cerita experience nanti laa.. aku buat next entry.. baru syok sket.. takdela panjang sgt dlm 1 post.. kata td summary je... hahaha 


ni la anak soleh tu..  😁
buat masa sekarang takde lagi plan nak menambah.. plan nak menambah bila suami aku dapat pindah ke semenanjung InsyaAllah.. ingat senang ke nak dapat pindah? rezeki masing2 la kalo ade yg senang tu,.. kitorang tak pernah miss lg mintak tukar.. tiap kali ade permohonan je mesti isi.. tapi belom rezeki.. mencabar jugak dok sini.. barang2 mahal.. nak beli ape2 pon kene pikir2.. 

okey.. tadi janji 2,3 perenggan je kannnn.. ni macam dah lebih je.. hahahaha.. ok dah boleh stop.. sekarang tengah susukn Talhah.. die pagi2 subuh bangun.. lepas tu aku bagi sarapan mcm abah die nak pergi sekolah jugak.. pastu tidokan balik.. kang pukul 9-9:30 die bangun la.. hehe.. nanti ade masa update blog lg InsyaAllah.. 😁😁😁

okbai! assalammu'alaikum! 

No comments:

Post a Comment

What's New!